/ Oct 16, 2024

diginomi

تحلیل و بررسی ، آموزش و اخبار ارزهای دیجیتال

diginomi

مرجع تخصصی دنیای اقتصاد و رمزارزها

آخرین مطالب

یک دستگاه ماینر خانگی کوچک موفق به استخراج یک بلاک بیت کوین شد!

آنچه در این مطلب می خوانید

یک دستگاه ماینر خانگی به نام بیتاکس (Bitaxe) که ابعدادش به اندازه کف دست یک انسان است، موفق به استخراج یک بلاک بیت کوین شد و پاداشی بیش از ۲۰۰٬۰۰۰ دلار دریافت کرد. قدرت استخراج (هش ریت) این دستگاه تنها ۵۰۰ گیگاهش در ثانیه است؛ این بدان معناست که در هر ۱۰ دقیقه، این دستگاه شانسی معادل یک در میلیارد دارد.

این دستگاه ماینر ، با وجود شانس بسیار کمی که داشته، توانسته به تنهایی یک بلاک کامل بیت کوین را استخراج کند. پیش از این، در ماه آوریل نیز یک دستگاه ماینر موفق به استخراج یک بلاک بیت کوین به صورت تکی شد. با این تفاوت که آن دستگاه قدرتی معادل ۱۲۰ پتاهاش در ثانیه داشت.

شانس موفقیت در استخراج انفرادی بیت کوین بسیار پایین است

آلتیر تکنولوژی (Altair Technology)، یک خرده‌فروش دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین در شبکه اجتماعی X نوشت، یک دستگاه استخراج بیت‌کوین با نرخ هش تنها ۵۰۰ گیگاهش در ثانیه (Gh/s) موفق به استخراج یک بلاک بیت کوین در ۲۴ جولای شد. ارزش این بلاک تقریباً ۲۰۶,۰۰۰ دلار بر اساس قیمت فعلی بیت‌کوین است:

به اولین کسی که با دستگاه بیتاکس یک بلاک کامل بیت کوین را استخراج‌ کرد تبریک می‌گوییم. این دستگاه در استخر استخراج @ckpooldev با نرخ استخراج تنها ۵۰۰ گیگاهش موفق به انجام این کار شد.

منبع: X

این دستگاه که بیتاکس (Bitaxe) نامیده می‌شود، توسط شرکت D-Central Technologies تولید شده و همان‌طور که کانال یوتیوب How Much نشان داده شده تقریباً به اندازه کف دست یک انسان است.

گزارش شده که این دستگاه زمانی که موفق به استخراج بلاک شد به Solo CKPool که خدمات زیرساخت نود ارائه می‌دهد متصل بوده است. این شرکت در وب‌سایتش، خود را به عنوان سرویسی معرفی کرده است که ماینرها با استفاده از خدماتش می‌توانند به صورت انفرادی استخراج کنند. این شرکت ادعا می‌کند که برخلاف نامش، یک استخر استخراج نیست!

داده‌های بلاک‌چین نشان می‌دهند بلاک شماره ۸۵۳,۷۴۲ بیت‌کوین که در ساعت ۱۱:۴۳ به وقت جهانی (۱۵:۱۳ به وقت تهران) در ۲۴ جولای (۳ مرداد) استخراج شد، توسط این «استخر» استخراج شده است. بر اساس گزارش آلتیر، این همان بلاکی است که توسط دستگاه بیتاکس با هش ریت ۵۰۰ گیگاهش استخراج شده است.

بر اساس اطلاعات کوین‌وارز (CoinWarz)، پلتفرم تحلیل بیت کوین، قدرت هش کل شبکه بیت‌کوین در حال حاضر ۵۵۲.۴۹ اگزاهش در ثانیه است. این عدد معادل ۵۵۲,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰ گیگاهش، یا تقریباً ۱.۱ میلیارد برابر قدرت دستگاه بیتاکس است که موفق به استخراج آن بلاک شده است. این به بدان معنی است که تقریباً هر ۱۰ دقیقه، شانس این دستگاه برای استخراج بلاک برابر ۱ در مقابل ۱.۱ میلیارد است.

دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین برق مصرف می‌کنند و صاحبانشان باید هزینه آن را از بودجه‌شان پرداخت کنند، حتی اگر دستگاه موفق به استخراج بلاک نشود. به همین دلیل، شانس استخراج بیت‌کوین به صورت انفرادی اغلب مشابه یک بخت‌آزمایی است. اما به‌نظر می‌رسد برای این دستگاه ماینر کوگ، استخراج انفرادی نتیجه بخش بوده است.

در ماه آوریل نیز یک دستگاه ماینر موفق به استخراج یک بلاک بیت کوین به صورت انفرادی شد؛ با این تفاوت که آن دستگاه قدرتی معادل ۱۲۰ پتاهش در ثانیه داشت؛ به بیانی دیگر ۲۴۰ برابر قدرت پردازش دستگاه بیتاکس.

بیشتر اپراتورهای ماینر بیت‌کوین قدرت هش خود را با دیگر اپراتورها جمع می‌کنند و پاداش‌های استخر را بر اساس میزان قدرت هش دستگاه، بین یگدیگر و به صورت عادلانه تقسیم می‌کنند. با این حال، برخی از علاقه‌مندان به بیت‌کوین نگران هستند که استخرها باعث متمرکز شدن قدرت استخراج بیت کوین شوند و به همین دلیل استخراج انفرادی را جایگزین بهتری می‌دانند.

diginomi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب کاربردی

آخرین اخبار

مقالات

ریزش سنگین تمام بازار های مالی! دنیا در اضطراب جنگ گسترده ایران و اسرائیل؟

با کشته شدن اسماعیل هنیه در خاک ایران و خبر پاسخ قطعی ایران به این اتفاق در روز های گذشته بازار های مالی دنیا با ریزش سنگینی مواجه شدند. از جمله بازار سهام ایران،توکیو،آمریکا و اروپا البته این تنها دلیل نیست داده‌های ضعیف از اقتصاد آمریکا و نگرانی نسبت به بروز رکود اقتصادی،بازارهای سهام را با چالش مواجه کرده است؛ به‌طوری که روز جمعه، همه بورس‌های جهان به‌صورت دسته جمعی با نزول‌های سنگین و بورس توکیو هم با سنگین‌ترین سقوط مواجه شده اند. کاهش ارزش ین و نشانه‌های رکود در چین نیز به این موضوع کمک کرد. 🔸سهام اکثر شرکت های بزرگ مانند اینتل،تسلا و مایکروسافت با کاهش 20 درصدی مواجه شدند، در بازار ارزهای دیجیتال هم بیت کوین با افت قیمت 10 درصدی روبه رو شد که نسبت به بازار سهام کاهش کمتری را تجربه کرد.

رمز ارز ICP چیست؟ بررسی تخصصی پروژه ICP

اینترنت کامپیوتر اولین بلاک چین در دنیاست که بر روی سرعت اینترنت و فضای ذخیره‌سازی نامحدود کار می‌کند. این پروتکل همچنین نماینده نسل سوم نوآوری‌های بلاکچینی در کنار بیت کوین و اتریوم است؛ زنجیره بلوکی که محاسبات و دیتاهای قراردادهای هوشمند را مقیاس پذیرتر می‌کند و آنها را بر روی سرعت وب راه اندازی، پردازش و ذخیره می‌کند. همچنین فریم ورک‌های نرم افزاری قدرتمندی را نیز به توسعه دهندگان ارائه می‌دهد. در این مقاله با کامپیوتر اینترنت، نحوه کارکرد، تیم توسعه دهنده، نقشه راه، بنیاد DFINITY، کوین ICP، نحوه توزیع این کوین، نحوه خرید و فروش و نگهداری کوین اینترنت کامپیوتر می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بیتکوین چیست و با چه هدفی به وجود آمد؟ آیا هنوز این هدف دنبال میشود؟

بیت‌کوین، یکی از مهمترین و پیشروترین رمزارزها در جهان است که در سال ۲۰۰۹ توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. ارز بیت‌ کوین، ابتکاری است که به طور کامل از نظریه پول غیرمتمرکز و عدم اعتماد به طرف سوم برخوردار بوده و...

یونی سواپ چیست ؟ بررسی تخصصی صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ

Uniswap یک صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم، برای معاملات ن‌های ERC-20 است. این دکس بر خلاف بسیاری از صرافی‌ها که متمرکز هستند و شما باید به واسطه‌ها اعتماد کنید، ابزاری برای افراد جامعه است و افراد می‌توانند با استفاده از آن به مبادله توکن بپردازند، به‌طوری که در این میان نیازی به واسطه و شخص ثالث نباشد؛ در یونی سواپ، شما به قراردادهای هوشمند اعتماد می‌کنید...

پروژه فایل کوین چیست و چه کاربردی دارد؟بررسی تخصصی کوین و شبکه File

تقریبا همه کاربران اینترنت برای ذخیره‌سازی و پردازش ابری داده‌ها به خدمات متمرکز متکی هستند. از جمله کاستی‌های این عرصه می‌توان به عدم کنترل داده‌ها توسط کاربران، دشواری تایید صحت داده‌ها، رقابتی نبودن قیمت‌گذاری سرویس‌ها و جهانی نبودن این سرویس‌دهی از جانب ارائه‌دهندگان خدمات (مثلا نسبت به کاربران ایرانی) اشاره کرد. شبکه فایل کوین (Filecoin) فضای ذخیره‌سازی و سرویس ابری غیرمتمرکز را در یک بازار آزاد و در مقیاس جهانی ارائه می‌کند.

آموزش ها

متامسک چیست؟ آموزش کامل نصب و استفاده از کیف پول متامسک

در دنیای رمز ارزها کیف پول های بسیاری حضور دارند که هدف اصلی آنها ایجاد بستری برای ارتباط با شبکه‌های بلاک چین و ارزهای آن‌هاست. Metamask کیف پول غیر حضانتی مبتنی بر مرورگر وب بوده که برای استفاده از وب سایت اپلیکیشن‌های مبتنی بر شبکه بلاکچین اتریوم و بایننس بوجود آمده است. در این مقاله...

DYDX چیست ؟ بررسی صرافی غیر متمرکز DYDX+آموزش کار با صرافی

معاملات مارجین، آپشن و مشتقات ابزارهایی رایج برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران سنتی هستند اما در دنیای کریپتو، این امکانات محدود به صرافی‌های متمرکز مانند کراکن، هیوبی و بایننس است. ظهور صرافی غیرمتمرکز dYdX این بازی را تغییر داده و..

دیفای چیست؟ هرآنچه که باید در مورد امور مالی غیر متمرکز بدانید به زبان ساده

دیفای مخفف عبارت Decentralized Finance (فایننس غیرمتمرکز) است که یکی از بخش های تقریبا مهمی است که در بلاکچین ایجاد شده است. در این بستر دیگر خبری از نهادهای متمرکزی مثل بانک مرکزی در امور مالی نیستیم و خدمات به صورت غیرمتمرکز ارائه می‌شوند. رشد پروژه‌های دیفای و امکان کسب درآمد از آنها، یکی از دلایل محبوبیت این حوزه است. همین مسئله دلیلی کافی است که ما را مجاب می‌کند بیشتر در مورد دیفای و مسائل پیرامون آن بدانیم.همچنین در ادامه  محصولات مهم دیفای و در بخشی از  مقاله  چند پروژه محبوب و معروف دیفای را معرفی کرده‌ایم.

همه چیز درباره‌ی ربات داگز (DOGS)؛ ایردراپ جنجالی و جدید در تلگرام

احتمالا اسم ایر دراپ داگز (DOGS) شنیده‌اید که بسیاری از کاربران در تلگرام از آن به عنوان یکی از ساده‌ترین ربات‌های تلگرام یاد می‌کنند. در این مطلب قصد داریم همه چیز را در رابطه با ربات داگز تلگرام توضیح دهیم؛ رباتی که مثل ناتکوین، همستر و تپ سواپ جنجال به پا کرد!

DEX یا صرافی غیر متمرکز چیست ؟همه چیز درباره صرافی های غیر متمرکز

در این مقاله قصد داریم ابتدا به توضیح و معرفی صرافی غیر متمرکز ارز دیجیتال بپردازیم و بعد فهرستی از بهترین DEXها را معرفی کنیم. از آنجایی که انجام معاملات از طریق این نوع صرافی‌ها رو به افزایش است، با معرفی لیست معروف‌ترین صرافی های غیر متمرکز به شما کمک می‌کنیم صرافی مناسب خود را پیدا کنید. مشکل اصلی متمرکز سازی صرافی‌ها این است که یک قدرت مرکزی آن‌ها را مدیریت می‌کند...

Diginomi

تحلیل و بررسی ، آموزش و اخبار ارزهای دیجیتال

هدف ما بر این است با ایجاد بستری حرفه ای دانش جامعه را در زمینه های اقتصاد دیجیتال،بلاکچین،رمز ارز ها و بازار های مالی افزایش دهیم. امید است مارا در این مسیر همراهی کنید.

لینک های مفید

Selected menu has been deleted. Please select the another existing nav menu.

پربازدیدها

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مجموعه Diginomi میباشد. 2022-2024©